Zoeken

Moet je vaak stilzitten thuis of op het werk? Breng met deze eenvoudige tips beweging in je dag.

  • Beginnen bij het begin, probeer minstens 1x per week met de fiets te gaan werken, of neem het openbaar vervoer en stap een halte vroeger af.
    Toch de auto nodig? Je wat verder af of helemaal achteraan op de parking parkeren helpt je ook al enkele meters bewegen!
  • Telefoneer rechtstaand.
    Uiteraard indien je telefoon toestaat dit in een gezonde rechte houding te doen.
  • Zet een alarm of installeer een app die je elk uur aanspoort om te bewegen. 
    Nog leuker; kies als alarmtoon voor je favoriete nummer en begin spontaan te dansen. Ook zijn er een heleboel apps die jouw bewegingswekker kunnen overnemen en bovendien een aantal gemakkelijke oefeningen bevatten (StandApp, 1 Minute Desk Workout, Standup, 1 minute desk work out...)
  • Schaf een stappenteller aan.
    Stappentellers geven minstens aan hoeveel je die dag al gestapt heb en de iets gesofisticeerde versies hebben zelfs een trilfunctie die aangeeft wanneer je te weinig beweegt. 
    Wist je trouwens dat verschillende GSM's nu ook deze stappenteller als functionaliteit hebben.
  • Vergadering of overleg met een collega? Probeer het eens al wandelend.
    Extra voordeel, je zal veel alerter en gerichter kunnen meedenken en reageren.
  • Drink je graag een kopje koffie of thee? Zet dan geen thermos op je bureau maar ga telkens zelf je tas halen in de keuken of koffiehoek. Zo heb je opnieuw een beetje extra rechtgestaan en bewogen.
  • Moet je naar de WC? Probeer dan eens een toilet op een andere verdieping zo heb je er ook heel envoudig weer wat stappen bij.
  • En last but not least profiteer van de pauze om te bewegen. Zo ben je weer helemaal fris om aan de namiddag te beginnen. Het helpt wanneer je enkele collega's uitnodigt om hetzelfde te doen, zo kunnen jullie elkaar motiveren. 

Heb jij nog goede tips die voor jou werken? Deel ze met ons en inspireer anderen

Share this on: